کد مطلب: 138621
وزير دفاع آمريکا:
توافق با ايران خوب است، چون مانع گزينه نظامي نمي‌شود/ به دنبال تغيير ديدگاه نتانياهو نيستيم
تاریخ انتشار : 1394/04/29 12:17:43
نمایش : 1949
اشتون کارتر که ساعتي قبل وارد تل‌آويو شد، مي‌گويد واشنگتن به دنبال تغيير ديدگاه اسرائيل در قبال توافق هسته‌اي با ايران نيست.













به گزارش هفت چشمه به نقل از فارس، اشتون کارتر وزير دفاع آمريکا يکشنبه شب، با بيان اينکه واشنگتن به دنبال تغيير ديدگاه‌هاي اسرائيل نيست،‌ بر اراده آمريکا براي تداوم حمايت از رژيم‌صهيونيستي تاکيد کرد و گفت توافق هيچ محدوديتي براي اقدامات واشنگتن در برابر تهديدات احتمالي براي متحدانش،‌ ايجاد نمي‌کند. 
به نوشته خبرگزاري آسوشيتدپرس، کارتر که پيش از فرود در فرودگاه بن‌گوريون تل‌آويو در جمع خبرنگاران سوار بر هواپيمايش صحبت مي‌کرد، گفت: «توان ما براي انجام آن راهبرد،‌ تغيير نکرده است.»
وي تاکيد کرد که دولت باراک اوباما همچنان گزينه نظامي را در برابر ايران محفوظ مي‌دارد، اما در عين حال هدف از توافق هسته‌اي اين است که اختلافات از طريق ديپلماتيک حل و فصل شود. 
کارتر ساعتي قبل وارد تل‌آويو شده و قرار است روز دوشنبه با موشه يعلون وزير جنگ و روز سه‌شنبه با بنيامين نتانياهو نخست‌وزير رژيم‌صهيونيستي ديدار کند.
نتانياهو يکي از اصلي‌ترين منتقدان توافق با ايران است. او مي‌گويد توافق با آزادسازي دارايي‌هاي بلوکه‌شده ايران، توان تهران براي فعاليت‌هاي منطقه‌اي را گسترش مي‌دهد.
کارتر در اين رابطه گفت: «نمي‌خواهم نظر کسي را عوض کنم. ما با اينکه موافق نباشيم، موافق هستيم.»
وزير دفاع آمريکا با بيان اينکه آمريکا در حال حاضر ده‌ها هزار نيرو و انبوهي از تجهيزات نظامي در خليج فارس و خاورميانه دارد، در مورد پيامي که مي‌خواهد به مقامات اسرائيلي، سعودي و اردني منتقل کند، گفت: «اين يک توافق خوب است. اين بخش مهمي از خطر، تهديد و ابهام در منطقه را از بين مي‌برد، به نحوي که نه فقط از سوي ايالات متحده بلکه از سوي جامعه جهاني قابل راستي‌آزمايي باشد.»
وي در پاسخ به اين سوال که آيا توافق با ايران، احتمال اقدام نظامي اسرائيل عليه ايران را افزايش نمي‌دهد، گفت که آمريکا سال‌هاست که در مورد گزينه نظامي با اسرائيل رايزني دارد. 
کارتر ادامه داد: «يکي از دلايلي که اين يک توافق خوب است، اين است که هيچ‌کاري در جهت پيشگيري از گزينه نظامي، گزينه نظامي ايالات متحده که من مسئول آن هستم، انجام نمي‌دهد.»
انتظار مي‌رود وي در ديدار با مقامات رژيم‌صهيونيستي، به آن‌ها افزايش کمک‌هاي نظامي و مالي را وعده دهد. پيش از اين گزارش‌هايي منتشر شده بود مبني بر اينکه آمريکا پس از توافق هسته‌اي با ايران، بسته حمايت نظامي از اسرائيل را تمديد مي‌کند. اسرائيل در تلاش است که اين بسته 10 ساله که در سال 2017 به پايان مي‌رسد و 30 ميليارد دلار ارزش داد، براي 10 سال ديگر تمديد شده و ارزش آن به رقمي حدود 45 ميليارد دلار افزايش يابد.
وزير دفاع آمريکا پس از تل‌آويو، راهي عربستان سعودي و سپس اردن مي‌شود تا با مقامات اين کشورها در مورد توافق هسته‌اي با ايران، صحبت کند. وي همچنين با مقامات اردني در مورد ائتلاف موسوم به مبارزه با داعش هم صحبت خواهد کرد. يکي از اردوگاه‌هاي آموزش نيروهاي مسلح مخالف دولت سوريه، در اردن واقع شده است. 
انتهاي پيام/ق
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg